Stało się, Amazon oficjalnie w Polsce! 2 marca 2021 roku Amazon.pl ujrzał światło dzienne i choć amerykański e-commerce jest już w Polsce od 2014 roku, posiada 9 centrów logistycznych i rozwojowych, (10. w drodze) oraz zatrudnia ponad 18 000 osób, swój „debiut” na polskim rynku notuje dopiero teraz.
Czego zabrakło?
- Amazon Prime, czyli „gamechanger’a”, który znamy (i kochamy) już pod postacią Allegro Smart, połączonego z Netflixem – PrimeVideo, Prime Gaming (dostęp do gier / streamów), Prime Reading czy Prime Music (alternatywa Spotify), lub Prime Photos (chmura na zdjęcia) - a to wszystko za niecałe 8 euro miesięcznie lub 69 rocznie;
- Wirtualnego asystenta Alexa w języku ojczystym (aktualnie dostępny jest w wersji anglojęzycznej);
- Last but not least: większej gamy produktów / sprzedawców / okazji(w tym wyczekiwanych produktów Amazon’a jak Kindle, aktualnie dostępny jest wyłącznie model Paperwhite za 649 PLN, który w Polsce możemy kupić ok 150 PLN taniej; czy głośników Echo).
Co oznacza wejście Amazon dla polskich e-commerce’ów?
Źródło: https://businessinsider.com.pl/finanse/handel/ceny-na-allegro-i-amazonie-gdzie-jest-taniej/3nrb04e
W takim razie, dla kogo jest Amazon?
Więc... gdzie jest haczyk? Amazon nie jest marketplace’em - to sklep (w tym wypadku Biznes przez duże B) internetowy z praktycznie nieograniczonymi możliwościami, pod każdym względem: finansowym, technologicznym, czy analitycznym. Jeśli zapadnie decyzja, że chce zdominować daną kategorię. Zrobi to, a wtedy może zabraknąć miejsca nawet dla producentów (#NoMercy).
Allegro vs Amazon, co wybrać?
Użytkownicy
Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-internetowe-i-aplikacje-mobilne-w-polsce-wyniki-mediapanel-listopad-2020
Jeśli porównamy ilość wizyt w serwisach w marcu 2021 (dane pochodzą z similarweb.com) – 171 milinów (Allegro) vs 126 tysięcy, mamy przewagę, którą nawet ciężko opisać. Nie chodzi tutaj jednak o ilość sesji – ponieważ ona przyjdzie z czasem. Porównujemy lidera rynku, z „debiutantem”.
Źródło: Similarweb.com
Sprzedaż?
Ile to kosztuje?
Źródło: https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/oplaty-i-cenniki
Źródło: https://sell.amazon.pl/sprzedawaj-online/przewodnik-dla-poczatkujacych.html
Bonusy:
Które z rozwiązań wybierzesz? Może zdecydujesz się na jedno i drugie. Ta decyzja zależy tylko od Ciebie i Twojego pomysłu na biznes – a my pomożemy pomóc rozwinąć Twoją sprzedaż online.
Adam Romaniuk E-commerce Director T: +48 791 815 545 a.romaniuk@frftcommerce.pl | Piotr Hurnik Business Development Director T: +48 796 796 924 p.hurnik@frftcommerce.pl |