Zadaniem agencji było przygotowanie scenariusza, nadzór nad produkcją i post-produkcją spotów TV oraz kampanii radiowej.
Kampania informuje o promocji XTB „Darmowa akcja na dobry początek”, w ramach której każdy nowo zarejestrowany klient XTB może otrzymać jedną darmową akcję. Aby ją odebrać, należy otworzyć konto i dokonać wpłaty w dowolnej wysokości . Celem kampanii „Darmowa akcja na dobry początek” jest popularyzacja edukacji związanej z inwestowaniem w akcje.
Scenariusz kampanii zbudowany jest na sporze. Joanna Jędrzejczyk, polska zawodniczka MMA, Mistrzyni Świata UFC Kobiet, przekonuje, że warto założyć konto na platformie inwestycyjnej XTB, ponieważ XTB nie pobiera prowizji za handel akcjami. Jiří Procházka, czeski zawodnik MMA, Mistrz UFC w wadze półciężkiej, spiera się z Joanną. Twierdzi, że konto warto otworzyć, ponieważ XTB oferuje promocję "Darmowa akcja na dobry początek". Spór rozstrzygnięty zostaje pod koniec reklamy komunikatem, że w XTB nowy klient zarówno nie płaci prowizji, jak i otrzymuje darmową akcję.
Nieczęsto zdarza się zobaczyć pojedynek dwojga mistrzów UFC na planie zdjęciowym. To było bardzo ciekawe, zwłaszcza, że waga zawodników była nierówna ;) "
Andrzej Błachut, senior art director Grupa Freundschaft
Ostatnie lata dla XTB oznaczały wzmożoną aktywność działań budujących markę. Od 2020 roku ambasadorem XTB był José Mourinho. Następnie ambasadorami XTB zostali Joanna Jędrzejczyk, Jiří Procházka oraz Conor McGregor.
Kampania wystartowała 9. stycznia, w Polsce emitowana jest w TV, radiu i internecie. Poza naszym rynkiem będzie obecna w ośmiu krajach świata: w Czechach, Słowacji, Rumunii, Niemczech, Hiszpanii, Francji, Portugalii i we Włoszech.
***
Grupa Freundschaft to trzy wyspecjalizowane marki Freundschaft, Freundschaft The Digitals i Freundschaft Commerce, tworzące komunikację marketingową - od platform komunikacyjnych, przez content online (social, video, influencer & gaming marketing) i live experience, po prosprzedażowe działania performance. Razem z LTTM (największą grupą influencer marketingu i gamingu w regionie) oraz IQS (piątą agencją badawczą w Polsce) należą do holdingu Mediacap SA.