Popeyes, jedna z najbardziej znanych i cenionych marek restauracyjnych na świecie, jest już w Polsce. Pierwszy polski Popeyes otworzył się w Pasażu Grunwaldzkim we Wrocławiu 7 lipca. To dopiero początek ekspansji marki w Polsce, jeszcze w tym roku planowane są kolejne otwarcia w Szczecinie i Warszawie.
Freundschaft, agencja odpowiedzialna za działania wprowadzające Popeyes do Polski, przygotowała kampanię pod hasłem „Follow that chicken”. Celem kampanii jest zachęcenie Polaków do odkrycia wyjątkowego smaku, który zdobył serca miłośników na całym świecie. Kampania utrzymana jest w zabawnym tonie, jest pełna nawiązań do popkultury i doskonale oddaje lekki charakter marki. Język kampanii wykorzystuje popularne i zabawne zwroty, znane każdemu miłośnikowi social mediów oraz odniesienia do ważnych wydarzeń, takich jak premiera znanego serialu.
Pracę dla Popeyes idealnie oddaje jeden z headlinów, który powstał w ramach idei „Follow that chicken” - Fame, jak z Wrocławia do Nowego Orleanu! W tonality komunikacji, postawiliśmy na vibe z Nowego Orleanu połączony z popkulturowymi skojarzeniami, dekodowalnymi przez grupę docelową. Jesteśmy pewni, że Popeyes na stałe weźmie Was pod wingsy"
Marysia Hanusiak, digital creative group head w Freundschaft
Kampania obejmuje różne kanały, między innymi outdoor, radio i digital. Pierwsze materiały reklamowe pojawiły się już 20 czerwca, a od tygodnia są prowadzone działania reklamowe w digitalu i mediach społecznościowych.
Marka Popeyes powstała w 1972 roku w Luizjanie, w Nowym Orleanie. Od tego czasu sieć zdobyła renomę dzięki swoim przepisom, łączącym kuchnię zachodnioafrykańską i cajun. Głównym produktem Popeyes jest kurczak, który wyróżnia się wyrazistą przyprawą cajun, marynowaniem przez co najmniej 12 godzin, ręcznym panierowaniem oraz wolnym smażeniem z wykorzystaniem unikalnych technik. Kultowy smak kurczaka Popeyes jest efektem wyjątkowej receptury - nie sposób mu się oprzeć!
***
Nazywamy się Freundschaft, co z niemieckiego znaczy Przyjaźń. Jesteśmy po niemiecku pragmatyczni i po przyjacielsku szczerzy. Jak mówimy, tak robimy. Od przygód na jeden projekt wolimy związki długoterminowe. Jak ktoś do nas dołączy, to na długo. Jeśli postanowi coś zmienić, to po jakimś czasie wraca.
Specjalizujemy się w platformach kreatywnych i proponujemy rozwiązania, które po prostu działają i często żyją dłużej niż jedna kampania. W ten sposób lepiej służą produktom i konsumentom. Bo platforma to jak postawienie marki na nogi, a że sami twardo stąpamy po ziemi to wiemy jakie to ważne.