Kampania, pod hasłem „Czytanie ma tylko dobre strony”, ma na celu promocję czytelnictwa w Polsce, ukazując pozytywne wartości emocjonalne i intelektualne płynące z czytania.
Podstawowym wyzwaniem kampanii było znalezienie sposobu, jak mówić o czytelnictwie aby zainteresować i przyciągnąć uwagę odbiorców z szerokiej grupy docelowej, co zrobić by naprawdę chcieli nas słuchać?. W ramach działań agencja Freundschaft przygotowała strategię komunikacji oraz koncepcje kampanii 360 -od spotów telewizyjnych i radiowych po komunikacje OOH, DOOH, digital i Social Media. W spotach telewizyjnych główną rolę gra Barek Topa, który czyta fragment przygód Sherlocka Holmesa, angażując widzów swoją intrygującą interpretacją i pokazując, że statystyczny Polak czyta zaledwie 0,6 książki rocznie. A to jedynie ułamek, który pozwala „dotknąć” treści, pozostawiając historię bez pełnego kontekstu i znaczenia, przez co wiele wartości literatury pozostaje niedostępnych. Dodatkowo kampania zaskakuje widzów, kiedy z fragmentów znanych książek znika 0,4 słów lub liter. Brzmi absurdalnie? I właśnie tak ma brzmieć. Bo pełne zrozumienie świata, poczucie spójności i uniwersalności historii, a także odnalezienie głębszego sensu i znaczenia jest bez książek niemożliwe, a „czytanie ma tylko dobre strony”.
0.6 książki rocznie przełożyliśmy na kreację najbardziej wprost jak się dało, co w przypadku pracy z tekstami i tytułami stworzyło intrygujące odsłony klasyków literatury. Wyszło - jak założyliśmy - bez sensu ;) Wierzę, że dzięki naszej kampanii zainspirujemy kogoś do czytania z sensem.
Weronka Zielińska (Deputy Creative Director)