Cashap to aplikacja mobilna stworzona z myślą o cyfrowych nastolatkach i ich rodzicach. Rozwiązanie łączy w sobie metodę płatności, wirtualny portfel i e-sklep z limitowaną ofertą znanych i lubianych marek. Za kompleksową kampanię launchową, opracowanie nazwy i identyfikacji wizualnej produktu odpowiadają agencje Grupy S/F, w skład której wchodzą m.in. Scholz & Friends Warszawa, The Digitals i Booost. Działania w obszarze influencer marketingu przygotował MCN TalentMedia.
Cashap to rozwiązanie przygotowane przez pierwszy MIP (Małą Instytucję Płatniczą) w Polsce – GenZet. Startup powstał z myślą o nastolatkach między 13. a 17. rokiem życia. Produkt umożliwia zbieranie i oszczędzanie pieniędzy na konkretne cele i zakupy. Płaci się bezpośrednio środkami zebranymi w Cashap – nie trzeba mieć konta bankowego ani karty płatniczej. Zasada działania aplikacji jest prosta. Użytkownik rejestruje się i przegląda produkty z oferty partnerów, wśród których są znane i lubiane przez młodych ludzi marki. Wybiera swój wymarzony prezent i cel, np. urodziny. A potem zakłada zbiórkę. Może do niej zaprosić znajomych użytkowników lub osoby, do których ma zapisany kontakt w telefonie, rodzinę, kolegów. Do aplikacji ma dostęp rodzic lub opiekun niepełnoletniego dziecka i może kontrolować jego aktywności. Po zebraniu odpowiedniej kwoty nastolatek kupuje sobie prezent w kilku prostych krokach. Może też zbierać pieniądze na koncie Cashap i używać aplikacji jak wirtualnej skarbonki albo brać udział w zbiórkach innych użytkowników. Aplikacja jest bezpłatna, dostępna w Google Play i App Store.
Twórcy Cashap podkreślają, że wszystkie transakcje odbywają się w bezpiecznym, zamkniętym środowisku - wpłaty użytkowników trafiają na rachunek techniczny w Banku Ochrony Środowiska, a za ich realizację odpowiada Tpay.com.
Elementy produktu: nazwa, kluczowe ekrany w aplikacji, cała identyfikacja wizualna oraz obsługa w Social Mediach zostały przygotowane przez agencje z Grupy S/F (S&F Warszawa, The Digitals). Kampania launchowa Cashap wystartowała 18 grudnia i potrwa do 6 stycznia 2019 roku. Prowadzone działania będą optymalizowane pod kątem aktywności użytkownika w aplikacji. Za strategię mediową i zakup mediów odpowiada Booost (Grupa S/F).
Dodatkowo launch aplikacji został wsparty działaniami z zakresu influencer marketingu. W kampanii biorą udział: Dominik Rupiński, Krzysztof Golonka, Smav i Sylwia Lipka. Wybrani twórcy mają łącznie ponad 2,8 mln subskrybentów na YouTube, ponad 2 mln fanów na Instagramie oraz ponad 1,6 mln fanów na TikTok. Kampania będzie realizowana we wszystkich tych mediach. Za wybór twórców i realizację kampanii w tym obszarze odpowiada MCN Talent Media.