12 grudnia w Fortecy Kręgliccy odbyła się gala konkursu fotograficznego - Amundsen Photo Awards. Jury wyłoniło autorów najlepszych fotografii w czterech kategoriach. Galę poprowadził Olivier Janiak, w jury zasiedli ambasadorzy marki Amundsen: Łukasz Nowicki – aktor, dziennikarz i podróżnik, Krzysztof Starnawski – nurek głębinowy, speleolog, oraz Marcin Dobas - fotograf National Geographic Polska. Za koncepcję, organizację konkursu i gali finałowej odpowiadają agencje Grupy S/F – The Digitals i EMLAB.
Amundsen Photo Awards to pierwsza edycja konkursu skierowanego do miłośników fotografii, w którym mogli wziąć udział wszyscy, bez względu na doświadczenie i warsztat. Na finałowej gali prowadzonej przez Oliviera Janiaka, która odbyła się 12 grudnia w Forcie Kręgliccy, zgromadziło się ok. 200 gości. Jury w składzie: Łukasz Nowicki – aktor, dziennikarz i podróżnik, Krzysztof Starnawski – nurek głębinowy, speleolog, oraz Marcin Dobas - fotograf National Geographic Polska, wyłoniło zwycięzców w 4 kategoriach, spośród 14 tys. nadesłanych prac: ZWIERZĘTA – I miejsce zajęła Aneta Łącka, LUDZIE - I miejsce Piotr Zwarycz, KRAJOBRAZ – I miejsce Wojciech Kruczyński, ZIMOWA EKSPEDYCJA – I miejsce Adam Kokot. Pełną listę nagrodzonych można znaleźć na stronie: Finaliści Amundsen Photo Awards. Po rozdaniu nagród, zaproszeni goście mogli obejrzeć wystawę najlepszych prac konkursowych. After party umilił DJ HAADE oraz Amundsen Extreme Quality Vodka.
Konkurs Amundsen Photo jest kolejną aktywacją przeprowadzoną w ramach platformy komunikacyjnej Amundsen #OdkrywajWięcej. Agencja The Digitals (Grupa S/F) odpowiedzialna jest za strategię, ideę kreatywną, realizację działań w internecie, koncepcję i organizację konkursu Amundsen Photo Awards. Za organizację gali rozdania nagród odpowiada agencja EMLAB (Grupa S/F). Za komunikację PR - agencja Publicis Consultants.
Partnerami tegorocznej edycji Amundsen Photo Awards były marki Olympus Polska, Alstor – dystrybutor monitorów EIZO a także magazyny Digital Camera Polska oraz Fotpolis.pl.