Serial „Rojst” to bez wątpienia najgłośniejsza premiera sezonu. Event promujący produkcję Showmax przeniósł zaproszonych gości w realia lat 80-tych i w niestandardowy sposób oddał klimat serialu. Mrok, suspens, tajemnica i scenografia rodem z minionej epoki to główne atuty wydarzenia. Pomysł na promocję i sposób jego realizacji pokazują, że światowe standardy zawitały nad Wisłę.
Klientem i pomysłodawcą samego wydarzenia był Showmax. Za kompleksową realizację eventu odpowiadała agencja EMLAB (Grupa S/F). Wydarzenie poprowadziła dziennikarka kulturalna Katarzyna Janowska. Czas i miejsce realizacji – 14.08.2018, PKiN w Warszawie.
Prace koncepcyjne nad premierą serialu rozpoczęły się już wiosną. Zasadnicze wyzwanie postawione przez Showmax polegało na stworzeniu niestandardowego wydarzenia, które wiernie odda klimat serialu i przeniesienie zaproszonych gości w realia lat 80-tych. Ekipa pracująca nad realizacją premiery rozpoczęła działania w połowie czerwca. Ostatecznie (brano pod uwagę inne lokalizacje) event odbył się 14.08 w Pałacu Kultury i Nauki, w Sali Warszawskiej. Wybór miejsca był nieprzypadkowy i zdecydowanie miał wprost nawiązywać do czasów minionej epoki. Wśród zaproszonych gości znaleźli się przede wszystkim dziennikarze piszący o kulturze oraz osoby związane z produkcją. W imprezie uczestniczyło około 80 osób.
Scenografię eventu oparto na bezpośrednich odwołaniach do Key Visual serialu oraz na popkulturowych ikonach z czasów PRL. W oknach sali głównej znalazły się wielkoformatowe grafiki z motywami z „Rojsta”, dzięki czemu zaproszeni goście mogli mieć wrażenie, że oto znajdują się w mrocznym, tajemniczym lesie, a nie w centrum Warszawy. Dołożono wszelkich starań, by w najdrobniejszych szczegółach oddać realia produkcji i klimat lat 80-tych. Wykorzystano szereg rekwizytów z planu zdjęciowego „Rojst” oraz dodatkowo wypożyczone akcesoria. Bufet z przekąskami oznaczono kultowym neonem „Społem”, a z napojami - „Bar mleczny”. Catering i sposób jego serwowania również nawiązywały do PRL. Na stolikach z ceratami i wśród goździków goście mogli delektować się przekąskami i deserami rodem z minionej epoki.
Scenariusz wydarzenia został podzielony na część oficjalną oraz serię wywiadów z twórcami serialu m.in. z Andrzejem Sewerynem, Dawidem Ogrodnikiem, Zofią Wichłacz, Moniką Brodką i reżyserem Janem Holoubkiem. W oczekiwaniu na rozmowę, dziennikarze mogli spędzić czas w sali gier, gdzie czekały na nich m.in. kultowy komputer Atari, flippery i autentyczne maszyny do gier video. Same wywiady odbywały się w salach, z których każda również nawiązywała wystrojem i klimatem do serialu i jego czasów. W jednym z pomieszczeń odwzorowano serialową salę spotkań Związku Socjalistycznej Młodzieży Polskiej, w innej redakcję Kuriera Wieczornego.
EMLAB, jako podmiot odpowiedzialny za kompleksową realizację wydarzenia podkreśla, że zasadniczym wyzwaniem i jednocześnie wartością w realizacji tego typu wydarzeń jest spójność proponowanych rozwiązań. Zdaniem agencji o sukcesie wydarzenia przesądza staranne planowanie i wdrożenie kreacji w każdym, najmniejszym nawet szczególe. Wybór lokalizacji, towarzyszących atrakcji, scenografii, cateringu, a nawet drobne elementy scenografii muszą być zgodne z ogólnym konceptem przebiegu eventu.