Blisko 100 managerów reprezentujących reklamodawców, agencje i media wzięło udział w panelu interaktywnym, podczas którego starali się odpowiedzieć na pytanie: czy w obliczu skrajnie odmiennych oczekiwań wywołanych m. in. pandemią, partnerskie relacje pomiędzy uczestnikami procesu komunikacji marketingowej są jednak możliwe.
W pierwszej części panelu zorganizowanego przez IAA Polska i zrealizowanego przez agencję Emlab (Grupa S/F), przedstawiciele poszczególnych grup interesariuszy zaprezentowali trzy różne spojrzenia i trzy odmienne zestawy oczekiwań związanych z sytuacją, którą ukształtowały zmiany spowodowane pandemią: perspektywę agencji przedstawili Izabela Albrychiewicz (CEO, polski oddział Group M) i Jacek Olechowski (Prezes Mediacap), w imieniu mediów wypowiedzieli się Beata Golubińska (Managing Director biura reklamy RASP) i Andrzej Karasowski (Dyrektor Premium TV, TVN Media), a na koniec Michał Szaniecki (Managing Director SEAT & Cupra w Volkswagen Group) opowiedział o dylematach, które mają obecnie marketerzy.
Wszyscy paneliści byli zgodni, że koncentracja na działaniach mających na celu tylko utrzymanie biznesu to błąd, bo pandemia to nie tylko czas wyzwań, lecz także szans. Jacek Olechowski stwierdził, że należy wypracować efektywny sposób funkcjonowania w nowej rzeczywistości, która po niemal kwartale zmieniła się ze stanu wyjątkowego w codzienność, ponieważ nowe wzory zachowań utrzymają się jeszcze długo. Zdaniem Izabeli Albrychiewicz warto dziś inwestować w partnerskie relacje z reklamodawcami i mediami, ponieważ taka postawa na pewno będzie procentowała w przyszłości. Stwierdziła też, że już dzisiaj widać pierwsze symptomy odwracania się negatywnego trendu. Tego optymizmu odnośnie najbliższych miesięcy nie podzielali do końca reprezentanci mediów: Beata Golubińska i Andrzej Karasowski. Jednak upatrywali oni szansę w tworzeniu nowych ofert i systemów wzajemnych rozliczeń w modelu efektywnościowym. Zmiana zachowań konsumentów okazała się bardzo korzystna dla całego sektora e-commerce aktywnie promowanego przez media.
Na koniec Michał Szaniecki opowiadał o trudnych wyborach, których muszą dokonywać reklamodawcy. Ciąć budżet na media mając świadomość, że marka, która nie komunikuje się z rynkiem traci udziały? Czy może ograniczać liczebność zespołu marketingowego wiedząc, że w nowych warunkach pracy jest zdecydowanie więcej? A może obniżać pensje, tylko jak wtedy utrzymać motywację do większego wysiłku? Prowadzenie transparentnego dialogu wewnątrz i na zewnątrz organizacji to zdaniem M. Szanieckiego jedyna szansa na wyjście z kryzysu w kondycji umożliwiającej dalszy rozwój.
Przyszłość zaczyna się dziś, dlatego aktywnie kształtujmy rzeczywistość, w której przyszło nam funkcjonować – ten apel powtarzał się w wypowiedziach wielu uczestników łączących się ze studiem w drugiej części panelu, m. in. Tadeusza Żórawskiego (BBDO), Marka Zaborowskiego (BNP Paribas), Bartosza Wysockiego (Agora), Pawła Kuczmy (Pure Play), Jacka Dzięcielaka (Double Check) i wielu innych osób rozwijających polemiczne wątki na czacie.
W wypadku organizatorów panelu, aktywne kształtowanie rzeczywistości oznaczało skorzystanie z technologii umożliwiającej prowadzenie dialogu w warunkach ograniczonego kontaktu z uczestnikami. Dzięki platformie do spotkań online dostarczonej przez agencję Emlab (Grupa S/F) uczestnicy - choć nie znajdowali się w jednej lokalizacji - mogli swobodnie wymieniać poglądy na temat omawianych zagadnień. Chętnie korzystali z opcji komentowania i zadawania pytań na czacie, a także z możliwości wyrażania opinii na żywo, za pośrednictwem własnych urządzeń wyposażonych w kamery. Forma panelu online w aktualnych warunkach świetnie sprawdziła się do wypracowania wspólnego stanowiska trzech środowisk na tak ważny temat, jak zmieniony model współpracy i partnerski dialog w nowej rzeczywistości.
W panelu udział wzięli managerowie C-level reprezentujący około 70 firm – członków i sympatyków IAA Polska.
Partnerem technologicznym wydarzenia “Reality Re+Creators: W jaki sposób zachować partnerskie relacje między marketerami, agencjami oraz mediami w czasach pandemii i po jej zakończeniu?” był EMLAB (Grupa S/F).